Novinka pri prolongácii železničného preukazu

Milí kolegovia,

keďže dochádza k zmene pri prolongácii železničného preukazu (ŽP), pripravili sme pre vás odpovede na otázky, čo treba vedieť, skôr ako si pôjdete prolongovať ŽP do osobnej pokladnice KVC.

Aká je hlavná zmena pri prolongácii?

Každý držiteľ ŽP si musí pred prolongáciou vytvoriť zákaznícke konto ZSSK ID. Zriadenie je veľmi jednoduché a trvá pár minút.

Na čo je dobré vytvorenie zákazníckeho konta ZSSK ID?

V druhej polovici roku 2021 dôjde v ZSSK k centrálnej výmene ŽP, práve v zákazníckom konte ZSSK ID bude mať každý nahratú platnú registráciu a prolongáciu podľa typu ŽP.

Aké budem mať výhody so zákazníckym kontom ZSSK ID?

Každý držiteľ zákazníckeho konta ZSSK ID bude využívať aj všetky jeho benefity (informácia o ceste, 5 % bonus pri vklade kreditu, pripísanie storna poplatku ako bonus pri vrátení dokladu, archív dokladov, rýchly online nákup bez zadávania osobných údajov a iné). Navyše výhody zákazníckeho konta ZSSK ID môžete pohodlne využívať aj v mobilnej aplikácii Ideme vlakom, ktorá umožňuje jednoduchý a bezkontaktný nákup lístkov/miesteniek prostredníctvom smartfónu. Cestovný poriadok a prehľad ciest máte s aplikáciou vždy po ruke. Mobilná aplikácia Ideme vlakom je k dispozícii na stiahnutie pre platformy Android, iOS aj Huawei.

Čo ak už mám zákaznícke konto ZSSK ID vytvorené?

Pokiaľ už zákaznícke konto ZSSK ID vytvorené máte, stačí o tom pri prolongácii informovať pracovníka pokladnice, ktorý ho spáruje so ŽP.

Čo ak zákaznícke konto ZSSK ID vytvorené nemám? Ako si ho vytvorím?

V tomto prípade sú dve možnosti. Prvá, najjednoduchšia možnosť je, že si zákaznícke konto ZSSK ID zriadite už pred návštevou osobnej pokladnice KVC na stránke https://konto.zssk.sk. Typ cestujúceho označíte „OBYČAJNÝ“. Ušetríte tak čas a urýchlite samotnú prolongáciu. Druhá možnosť je, že registráciu zákazníckeho konta ZSSK ID zrealizujete na predajnom mieste v pokladnici KVC.

Čo budem potrebovať pri samotnej prolongácii?

Pri prolongácii musí každý držiteľ ŽP poskytnúť osobnému pokladníkovi občiansky preukaz. V prípade vytvárania zákazníckeho konta ZSSK ID pre dieťa, ktoré ešte nie je držiteľom občianskeho preukazu, je potrebné uviesť číslo občianskeho preukazu jedného z rodičov alebo zákonného zástupcu dieťaťa. Pri zakladaní zákazníckeho konta ZSSK ID (doma aj v pokladnici) je potrebné, aby každá osoba, ktorá si prolonguje ŽP, mala uvedený svoj jedinečný e-mail (čiže mama, tato a dve deti potrebujú štyri e-mailové adresy).

Budem za zriadenie zákazníckeho konta ZSSK ID niečo platiť?

Nie. Zriadenie zákazníckeho konta ZSSK ID je úplne bez poplatku.

Je možné prolongačný poplatok zaplatiť platobnou kartou?

Budeme radi, ak uprednostníte platbu kartou pred hotovosťou.

Ak mám už zákaznícke konto ZSSK ID zriadené, musím ísť prolongáciu vykonať do osobnej pokladnice?

Áno, prolongáciu je nutné vykonať v osobnej pokladnici.

Dokedy trvá prolongačné obdobie?

Prolongačné obdobie trvá do 30. apríla 2021.

S pozdravom

Železničná spoločnosť Slovensko, a. s.

odbor riadenia ľudských zdrojov

Rožňavská 1 | 832 72 Bratislava 3 | Slovenská republika

Kontaktné centrum 18188 (pri volaniach zo zahraničia +421244858188)

info@slovakrail.sk | www.zssk.sk | www.facebook.com/ZSSK.sk

Print Friendly, PDF & Email